Klar og tydelig kommunikasjon er viktig enten man skriver for print eller web. Selv om mange av de samme reglene gjelder for begge utrykksformer finnes det også egne teknikker og derfor også kurs innenfor de mange forskjellige stilartene. Her finner du kurs i alle former for journalistikk eller kommunikasjon på web.
Vi tilbyr kurs i digital bærekraft - for organisasjonen og planeten. Enkle grep for å redusere karbonavtrykket av dei digitale tenestene dine, og samtidig gjere vedlikehald og oppdatering enklare. Alt vi gjer digitalt har eit fysisk fotavtrykk.
Eit særdeles praktisk kurs der du jobbar med eigne tekstar i tett samarbeid med andre. Du lærer tre praktiske og konkrete metodar du vil få stor nytte av: kjernemodellen, parskriving og mikrotesting. Vi kjem også innom AI-assistert tekstproduksjon.
Lær det du treng å vite for å brukarteste digitale produkter og tenester - enkelt og effektivt! Ville du turt å lansere eit digitalt produkt utan å teste om koden fungerer? Det er minst like viktig å teste om kunden får til å bruke det.
Vi tilbyr skrivekurs i kreativ skriving for grupper og arbeidsplasser i hele landet. På kurset får du oppgaver som du skal besvare i løpet av kort tid. Når vi jobber raskt, blir vår indre kritiker satt ut av spill. Det viser seg at vi blir ekstra kreative da.
Kursene varierer i lengde, men kjernen er en grundig gjennomgang av råd for å utforme tekster i klarspråk.
Kursene varierer i lengde, men kjernen er en grundig gjennomgang av råd for å utforme tekster i klarspråk. Vi tilrettelegge kursene for grupper som skriver spesielle tekster – for eksempel saksbehandlere som bare skriver notater eller rapporter.
Ikke alle høgskoler og universiteter tilbyr studentene kurs i hvordan de skriver en bacheloroppgave. Men de fleste studenter trenger en del hjelp for å utforme oppgaven korrekt etter akademiske standarder.
Jobber du i en bransje, der dere skriver mange rapporter? Tilhører du et ingeniør- eller teknikermiljø? Mange innenfor slike miljøer har høy spesialisert fagkompetanse, men lav bevissthet om hvordan de kommuniserer sin kunnskap skriftlig til andre.
Vårt meste populære kurs er Kunsten å skrive godt. Best utbytte får man om man velger dette som todagerskurs, med en ukes mellomrom mellom hver av dagene. Da bearbeider deltakerne en tekst mellom samlingene.
Hvis du skriver pressemeldinger, nyhetsartikler eller andre journalistiske tekster, kan det være du trenger hjelp til å tenke og skrive som en proff journalist. På kurset lærer dere om strukturen i den klassiske nyhetsartikkelen, og hva en pressemelding skal inneholde.
Løft skrivingen din til neste nivå – få veiledning av profesjonelle forfattere og redaktører. Velkommen til forfatterkurs! Har du en forfatterdrøm? Forfatterkurs.no er et komplett skrivekurs på nett med alt du trenger å vite - fra de første ordene til du tar kontakt med et forlag.
Vi tilbyr onlinekurs om Gamified Microsoft Teams Training. Lær å mestre Microsoft Teams! Spill deg gjennom hverdagslige situasjoner der du må håndtere de vanligste utfordringene ved å jobbe online. Kanskje du blir dagens helt?
Etter 15 års erfaring som forskningsjournalist gir jeg dette kurset om den éne viktigste tingen forskere og akademikere kan lære seg for å bli hørt, husket, forstått – og for å ha god kontroll i en intervjusituasjon. Å bruke gode eksempler.
En reise gjennom historiske og kulturelle eksempler og forskning som forklarer hvordan samfunnet vårt er blitt formet av bløff og selvbedrag, og den stadige kampen for likevel å bygge tillit. Og hva i kan lære av det.
Vi tilbyr kurset Historiefortelling med fakta. Vil du lære å forme fakta og egne opplevelser til fengende fortellinger? I dette foredraget gir Bår Stenvik innsikt i de grunnleggende prinsippene du trenger for å skrive klart, etterrettelig og underholdende.
Noen podkaster forteller om hendelser fra virkeligheten, andre forklarer fenomener, og noen er samtalebasert. Men selv om man «bare» skal lage en pratepodkast er god historiefortelling avgjørende.
Er vi på vei inn i en teknologisk dystopi, med overvåkning og store sosiale forskjeller – eller en utopisk verden der maskinene gjør jobben og det er nok til alle? Litteraturen har utforsket disse spørsmålene i hundre år, og gir oss verktøy for å tenke om hvilken framtid vi ønsker.
Gjennom tre dokumentarbøker og en roman har Bår Stenvik utforsket hva som gjør oss til mennesker. Han har søkt svar i en rekke vitenskaper og kunst, musikk og arkitektur. Han har besøkt både etikette-skoler og sexklubber. Er det latter eller tårer som skiller oss fra dyrene?
I boka «Skitt», som mottok Bokhandlerprisen for sakprosa i 2012, beskriver Bår Stenvik vår kulturs forhold til skitne og ekle ting, hvorfor vi dyrker det rene, men også hvorfor vi trekkes mot det urene, fra ødelagte dongeribukser til fuzzgitarer og kinky sex.
For å være synlige på internett, og vise faglig ekspertise, bør bedrifter publisere artikler jevnlig. Samtidig er det viktig at alle innlegg er skrevet på en måte som tar hensyn til algoritmene i søkemotorene.På dette kurset lærer du hvordan det kan gjøres.
I dette kurset lærer du å annonsere med Google Ads slik at du blir synlig i det øyeblikket kunden søker etter ditt produkt eller tjeneste. Vi lærer deg å opprette og konfigurere en Google Ads-konto, installere Google Ads-taggen og konverteringssporing på egen nettside, gjennomføre målgruppe- og søke
Dette kurset er laget for deg som vil lære å bruke Google Analytics 4, og få innsikt i hvordan kundene dine bruker nettstedet eller appen din. Kurset varer i 4 timer og 55 minutter og er stappfullt med verdifull informasjon. Når du er ferdig med kurset kan du jobbe profesjonelt med Google Analytics
Ta vårt videokurs i innholdsmarkedsføring fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg...
Lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering (også kalt lokal SEO) skiller seg fra tradisjonell søkemotoroptimalisering ved at fokuset ligger på å forbedre synligheten til en nettside ut fra et lokalt perspektiv. Det handler om å styrke sin posisjon i lokalmiljøet og øke sin tilstedeværelse i lokasjon
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Selskapet ble stiftet i 2001 og har blitt en bransjestandard innen e-postmarkedsføring. Men hva er hemmeligheten bak Mailchimps suksess? Vi tror svaret ligger i verktøyets uovertrufne brukervennlighet. Og med kombinasjon av
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt
Er du frustrert over din bedrifts manglende tilstedeværelse i sosiale medier? Opplever du at innholdet dere publiserer ikke når ut til følgerne deres eller får nok engasjement? Da bør du bli med på kurset i strategi for sosiale medier med Charlotte Lauvland!