Vi tilbyr kurs i samtaleteknikk for bedrifter. Etter kurset skal deltakerne ha en bedre forståelse for kommunikasjonsprosessen og begrensninger i egen oppfatning av andre. I tillegg skal man ha fått en større toleranse og forståelse for andre menneskers handlinger og budskap.
Kursinnhold:
• Mellommenneskelig kommunikasjon - en konstant utfordring
• Kommunikasjonsmodellen - en kort gjennomgang
• Kommunikasjon - også kulturelt betinget
• Positiv kommunikasjon - SEBRA kommunikasjon
• Betydningen av non-verbal kommunikasjon
• Argyris & Schön - Modell 2 kommunikasjon, eller å kommunisere det vi faktisk hadde tenkt
• Persepsjon - hvordan hjernes arbeidsmetoder kan legge begrensninger for vår forståelse av andre
Målgruppe for kurset:
Bedrifter
Kurset er spesielt rettet mot ledere og mellomledere med personalansvar, men passer også for tillitsvalgte, verneombud og alle andre som arbeider med mellommenneskelig kommunikasjon.