Formålet er å bevisstgjøre deltakerne på hva som er god og dårlig kommunikasjon, og sertifisere den enkelte som leder for dette programmet. Deltakerne vil også bli gjort kjent med hva effektiv kommunikasjon er, de vanligste feil som gjøres på området, og hvordan man kan unngå disse.
Kurset er:
• Praktisk og realistisk
• Basert på engasjement og deltakelse fra den enkelte kursdeltaker
• Det blir gitt god anledning til diskusjon og øvelser
Foreleser: Jan Atle Andersen
Psykolog Jan Atle Andersen har arbeidet med konfliktbehandling på arbeidsplassen i mer enn 20 år, og kan vise til meget gode resultater. Han har skrevet boken ”Folkeskikk og uskikk på jobben”. Han har i tillegg holdt en rekke kurs over hele landet hvor han får fantastiske evalueringer og setter i gang tankeprosesser hos deltakerne.
Målgruppe for kurset:
Kurset egner seg meget godt for alle som har arbeider innen HR, har personalansvar, verneombud, tillitsvalgte og ellers alle ønsker å lære seg gode prinsipper for kommunikasjon i praksis. Du vil få en innføring i en konkret metode for å håndtere og løse konflikter.
Kursmateriell:
Kursavgiften inkluderer dagpakke med stor lunsjbuffet, morgen og ettermiddagsbevertning og kaffe / te begge dagene.