Vi tilbyr kurs for kontoransatte om kommunikasjon og samhandling på arbeidsplassen. Alle som samhandler med mennesker, vet at god kommunikasjon er viktig for å skape gode relasjoner og godt samarbeid.
Innhold:
Sekretærer og andre kontoransatte har en meget viktig funksjon på alle arbeidsplasser. De er virksomhetens ansikt utad og har en sentral plass i det interne miljøet. Formålet med kurset er å øke bevisstheten og kunnskapen om muligheter og fallgruver, knyttet til utfordringer i kommunikasjon på arbeidsplassen.
Agenda:
• Kommunikasjon og relasjoner
• Hva kjennetegner god kommunikasjon
• Utfordringer i kommunikasjon med kunder og brukere
• Det gode arbeidsmiljøet - hvem har ansvaret
• Gregory Batesons kommunikasjonsteori
• Øvelse gjør mester
• Født sånn - eller blitt sånn, hva må til for å bli bedre
Foreleser: Marit Johnsen Høy
Marit Johnsen Høy, tidligere kompetanserådgiver i Fagakademiet. Hun har vært barnehagesjef i Kristiansand kommune og barnehagekonsulent hos Fylkesmannen i Vest-Agder. Marit har undervist i veiledning og coaching siden 1990, og har holdt utallige kurs/studier på dette feltet. Hun har også undervist mye innen presentasjonsteknikk, organisasjonsutvikling, ledelse og konflikthåndtering. Hun er en svært ettertraktet foreleser som alltid får de beste evalueringer.
Målgruppe for kurset:
Sekretærer og andre kontoransatte, der det er viktig hvordan du forholder deg både til interne samarbeidspartnere og eksterne brukere / kunder.