Bachelor i markedsføring og merkevareledelse



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart høst 2021 - søknadsfrist 20. april
Varighet: 3 år
Pris: 37.800 pr semester

Vi tilbyr bachelor i markedsføring og merkevareledelse. Vil du utvikle attraktive merkevarer og påvirke samfunnet rundt deg? Da er dette utdanningen for deg! Som Norges eneste tilbyr vi en Bachelor i Markedsføring og merkevareledelse.

Innhold:
Bachelor i markedsføring og merkevareledelse gir deg svarene på hvorfor noen velger det ene produktet fremfor det andre - hvorfor noen merker kan gi deg gåsehud, mens andre ikke får deg til å føle noe som helst. Studiet gir deg kunnskapene du trenger for å forstå hvorfor forbrukere og markeder velger et produkt eller en tjeneste fremfor en annen, og hva som må til for å skape vekst eller påvirke folks oppfatning av en bedrift eller en organisasjon. Som ferdig utdannet har du mange jobbmuligheter innen mange ulike bransjer.

Hvorfor velger de akkurat de produktene og merkene de gjør, og ikke minst hvorfor velger noen å holde seg lojale til ett merke nesten hele livet? Hvilken rolle spiller branding for måten både kunder og ansatte opplever bedriften? Ved å forstå og å kunne påvirke markeder kan du hjelpe bedrifter og organisasjoner å manøvrere i dette landskapet.

Du vil lære mye om:
• Forbrukersosiologi og -atferd
• Digital markedsføring
• Salgspsykologi og kundeopplevelse
• Merkevarebygging
• Strategi og markedsplanlegging
• Ledelse

Praksis hos en bedrift:
Som student får du også mulighet til å ha praksis hos en bedrift som en del av utdanningen, noe som gir deg et fortrinn på arbeidsmarkedet.

Program:
1. semester:
• Markedsføring og forbrukeratferd (MOF1100)
• Salgspsykologi og kundeopplevelse (SKO1100)

2. semester:
• Digital markedsføring (DIG1100)
• Organisasjon, ledelse og digital forretningsforståelse (ODF1100)

3. semester:
• Bedriftsøkonomi (BØK2101)
• Forbrukersosiologi (FBS2102)
• Markedsrett og etikk (MOE1100)
• Samfunnsvitenskapelig metode (SVM1100)

4. semester:
• 30 SP valgfrie emner, eller internasjonal utveksling, eller praksis i bedrift (VAL999-30B)

5. semester:
• Kvantitativ metode (KVM3100)
• Merkebygging og markedskommunikasjon (MOM3100)
• Samfunnsøkonomi (SAM3100)

6. semester:
• Bacheloroppgave (BCR3103)
• Kundeverdi og prisstrategi (KVP2100)
• Markedsstrategi og planlegging (MOP3100)

Utveksling:
I fjerde semester på dette studiet har du muligheten til å søke om utveksling til meget gode universitet i spennende land som USA, Australia, England, Tyskland og Vietnam. Et slikt opphold er en fantastisk opplevelse som man husker hele livet, som er svært lærerikt og som gir positiv uttelling når man søker jobb.

Undervisningsformer:
1) Veiledning og tett oppfølging:
Målinger gjennom flere år viser at vi har noen av Norges mest tilfredse studenter som verdsetter godt klassemiljø og praksisrelevans. Som student hos oss får du veiledning og tett oppfølging både individuelt og i grupper. Undervisningen ved Bachelor i markedsføring og merkevareledelse foregår i små grupper fra 3 studenter og mellomstore grupper på 30–50 studenter. Med relativt små klasser blir det lett å stille spørsmål og få en aktiv læringsprosess. I fellesemner som forbrukeratferd, markedsføring og digital forretningsforståelse vil det være større auditoriumsforelesninger med ca. 200 studenter i salen.

2) Forelesere med solid erfaring:
Våre forelesere har mange års erfaring med utvikling av norske merkevarer. Du vil også merke at foreleserne er tilgjengelige for å slå av en prat etter forelesningen for å hjelpe deg om du står fast.

3) Caser fra næringslivet:
Studiet gir en solid gjennomgang av markedsføringsfaget og knytter det til reelle eksempler fra norsk og internasjonalt næringsliv. Du møter aktuelle gjesteforelesere og potensielle arbeidsgivere i undervisningen. På denne måten lærer du å bruke teorier og modeller innen markedsføring, reklame og merkevarebygging på en praktisk måte. Slik får du den faglige tyngden og kompetansen som næringslivet etterlyser.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker bachelor i markedsføring og merkevareledelse

Opptakskrav:
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse

Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen