Bachelor i ledelse og servicestrategi



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart høst - søknadsfrist 20. april
Varighet: 3 år
Pris: 37.800 pr semester

Vi tilbyr bachelor i ledelse og servicestrategi. Ta en fremtidsrettet utdanning hvor du lærer å lede kvalitetsorienterte servicebedrifter, ha personalansvar og utvikle verdiskapende tjenester.

Innhold:
Du har helt sikkert prøvd tjenester som Vipps, Foodora, Tise eller Pasientsky. Eller hatt så gode kunde- og brukeropplevelser at du delte det med dine venner? Slike tjenester og opplevelser er et resultat av god planlegging. På dette studiet lærer du å analysere kundens og brukeres behov, og designe servicekonsepter og tjenester som folk kan ha nytte og glede av. Private tjeneste- og servicenæringer er i vekst, men også det offentlige er nødt til å løse oppgavene på en mer tilfredsstillende og bærekraftig måte.

Både offentlig- og privatsektor er nødt til å sikre gode brukeropplevelser og tenke nytt. Flere virksomheter har erfart at innovasjon og økt verdiskaping i mange tilfeller handler om å øke servicenivået. Derfor vil det i fremtiden være et stort behov for ledere som har innsikt og kompetanse innen tjenesteleveranser. Med denne utdanningen får du kunnskap og kompetanse skreddersydd for morgendagens arbeidsmarked!

Gjennom ledelsesfag både operasjonelt og strategisk, markedsføring, kommunikasjon og digital forretningsforståelse blir du i stand til å legge gode planer for organisasjoner. Du lærer også sentrale teorier innen servicefag og praktiske verktøy som du umiddelbart kan ta i bruk i arbeidslivet. Slik lærer du å analysere kundens behov, utvikle tjenester og distribuere dem gjennom riktige kanaler til riktig pris og riktig kvalitet.

Du lærer blant annet også:
• Pris og kapasitetsstyring som ledelsesverktøy innen tjenestesektoren
• Prosessledelse med bruk av LEAN metodikk og kontinuerlige forbedringer
• Hvordan bærekraftig tjenesteinnovasjon skapes
• Relevante juridiske aspekter for både personaledele og forretningsdrift, inkludert GDPR

Studiet gir deg et godt grunnlag for å lede en servicebedrift etter arbeidslivets spilleregler. Du lærer blant annet om arbeidsavtaler, profesjonell rekruttering og hva som kjennetegner et godt arbeidsmiljø.

Program:
1. semester:
• Introduksjon til service, hospitality og reiseliv (SHR1100)
• Markedsføring og forbrukeratferd (MOF1100)
• Serviceledelse (SVL1102)

2. semester:
• Digital markedskommunikasjon, distribusjon og prising (DDP1100)
• Organisasjon, ledelse og digital forretningsforståelse (ODF1100)

3. semester:
• Bedriftsøkonomi (BØK2101)
• Metode 1 (MTD100)
• Operasjonell serviceledelse, kommunikasjon og påvirkning (OKP2100)

4. semester:
• 30 SP valgfrie emner, eller internasjonal utveksling, eller praksis i bedrift (VAL999-30B)

5. semester:
• Forretningsjus (FOJ2102)
• Metode 2 (MTD200)
• Personalledelse (PER3100)
• Samfunnsøkonomi (SAM3100)

6. semester:
• Bacheloroppgave (BCR3103)
• Bærekraftig tjenesteinnovasjon og forretningsutvikling (BTF3100)

Utveksling til utlandet:
I fjerde semester på dette studiet har du muligheten til å søke om utveksling til meget gode universitet i spennende land som USA, Australia, England, Tyskland og Vietnam. Et slikt opphold er en fantastisk opplevelse som man husker hele livet, som er svært lærerikt og som gir positiv uttelling når man søker jobb.
Australia:
• University of Queensland, Brisbane
• RMIT, Melbourne

Storbritannia:
• University of Hertfordshire, Hatfield

Tyskland:
• ISM, Cologne, Dortmund og Frankfurt

USA:
• University of California, Berkeley
• Hawaii Pacific University, Honolulu

Vietnam:
• RMIT, Hanoi eller Ho Chi Minh-byen

Praksis:
Arbeidslivet ber om praksisnære studier. Ved Høyskolen Kristiania har vi tatt dette på alvor, og gir deg derfor muligheten til å søke om opptak til emnet Studiepraksis i 4. semester. Her du vil kunne prøve ut de teoretiske kunnskapene som du har tilegnet deg de første årene på studiet ditt ute i en bedrift. Tilbakemeldingene fra næringslivet er at våre kandidater gjennom dette valgemnet tilfører ny kunnskap til bedriften, og at studenter kan settes i arbeid fra dag én takket være solid teoretisk kompetanse fra studiene sine.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker bachelor i ledelse og servicestrategi

Opptakskrav:
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse

Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen