Bachelor i kreativ markedskommunikasjon



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart høst - søknadsfrist 20. april
Varighet: 3 år
Pris: 50.200 pr semester

Vi tilbyr bachelor i kreativ markedskommunikasjon. Denne utdanningen fokuserer på hvordan du kan bruke reklame og andre former for markedskommunikasjon til å selge varer, skape merkevarer og kommunisere på tvers av markeder og kulturer.

Innhold:
Studiet ligger i krysningspunktet mellom markedskommunikasjon, strategi og kreativitet, og er et praktisk studium med utstrakt bruk av gruppearbeid og oppdrag fra reelle kunder. Du lærer å utvikle, gjennomføre og lede reklamekampanjer og andre kommunikasjonstiltak. Dette er kunnskap som er med på å gjøre deg til en ettertraktet kandidat i de kreative næringene og i bedriftenes markedsavdelinger. Utdanningen dekker et vidt spekter innen markedskommunikasjon. Du lærer om målgrupper, grunnen til at folk gjør og tenker som de gjør, psykologien bak merkevarer og logikken i et marked.

Gjennom studiet vil du blant fokusere på:
• Kreative prosesser og metoder
• Analyse av markeder
• Forbruker- og kundeinnsikt
• Strategi
• Samfunnsforståelse

Program:
1. semester:
• Digital innholdsutvikling (DIU1100)
• Virksomhets- og markedskommunikasjon (VMK1100)

2. semester:
• Kommunikasjonsteori og retorikk (KMR1100)
• Kreativ skriving og kreativ metode (KKM1100)
• Metode 1 (MTD100)

3. semester:
• Markedsføring og forbrukeratferd (MOF1100)
• Tekstforfatting (TEF2100)

4. semester:
• Valgemner eller utveksling 30 studiepoeng (VALUTV999-30)

5. semester:
• Big Data og digitale medier (MET202)
• Metode 3 (MTD300)
• Visuell kommunikasjon og praktisk markedskommunikasjon (VKM3100)

6. semester:
• Bacheloroppgave (BCR3103)
• Bachelorprosjektarbeid (BPR3100)

Utveksling til utlandet:
I fjerde semester på dette studiet har du muligheten til å søke om utveksling til meget gode universitet i spennende land som USA, Australia, England, Tyskland og Vietnam. Et slikt opphold er en fantastisk opplevelse som man husker hele livet, som er svært lærerikt og som gir positiv uttelling når man søker jobb.

Australia:
• University of Queensland, Brisbane
• RMIT, Melbourne

Storbritannia:
• University of Hertfordshire, Hatfield

Tyskland:
• ISM, Cologne, Dortmund og Frankfurt

USA:
• University of California, Berkeley
• Hawaii Pacific University, Honolulu

Vietnam:
• RMIT, Hanoi eller Ho Chi Minh-byen

Praksis:
Arbeidslivet ber om praksisnære studier. Ved Høyskolen Kristiania har vi tatt dette på alvor, og gir deg derfor muligheten til å søke om opptak til emnet Studiepraksis i 4. semester. Her du vil kunne prøve ut de teoretiske kunnskapene som du har tilegnet deg de første årene på studiet ditt ute i en bedrift. Tilbakemeldingene fra næringslivet er at våre kandidater gjennom dette valgemnet tilfører ny kunnskap til bedriften, og at studenter kan settes i arbeid fra dag én takket være solid teoretisk kompetanse fra studiene sine.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker bachelor i kreativ markedskommunikasjon

Opptakskrav:
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse

Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen